Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Zamknij
Zapisz się do newslettera
 

Jak zwiększyć szanse na poczęcie – 5 skutecznych wskazówek

Paulina Sosur

08.09.2016 r.

Nadeszła ta długo wyczekiwana chwila, po wielu rozmowach i przemyśleniach w końcu podjęliście decyzję - Chcemy być rodzicami! Jednak gdy po wielu próbach, test ciążowy uparcie pokazuje jedną kreskę, wy stajecie się coraz bardziej przygnębieni i sfrustrowani. Co zatem możecie zrobić aby zwiększyć swoje szanse na poczęcie dziecka?

 

Po pierwsze: Nie stresujcie się!

Nie od dziś wiadomo, że stres może być skutecznym zabójcą płodności. Dlatego postarajcie się do minimum ograniczyć wszelkie sytuacje, które potęgują w was uczucie stresu.

Jeśli jednak czujecie, że presja otoczenia lub obowiązki dnia codziennego, zaczynają was przytłaczać, nie czekajcie, wyjdźcie na spacer i odetchnijcie świeżym powietrzem, wycieczka rowerowa czy nawet wyjście na basen mogą stać się skuteczną bronią w walce ze stresem.

 

Po drugie: Kochajcie się często i z czułością

Nie traktujcie seksu jak środka do celu. Cieszcie się swoją bliskością i po skończonym stosunku poleżcie razem przez chwilkę, pogrążając się we wspólnych marzeniach.

Warto również wspomnieć, że niektóre pozycje seksualne zwiększają szansę na zapłodnienie.

Jedną z nich jest pozycja misjonarska, podczas której nogi kobiety oparte są na ramionach partnera. Dzięki temu, penetracja staje się głębsza a  plemniki mają ułatwioną dragę do komórki jajowej.

 

Po trzecie: Zdrowa dieta dla dwojga

Jeśli chcecie zostać rodzicami, koniecznie zwróćcie uwagę na to co jecie. Ze swojej diety wyeliminujcie alkohol i fast food’y, ograniczcie również kofeinę. Przyszła mama powinna wybierać produkty, które są bogatym źródłem kwasu foliowego (szpinak, sałata, brokuły, owoce cytrusowe, drożdże, wątroba, produkty zbożowe z pełnego przemiału, nasiona roślin strączkowych) czy żelaza (buraki, korzeń pietruszki, suszone morele i orzechy, rośliny strączkowe). Natomiast w diecie przyszłego taty, nie może zabraknąć cynku (nasiona roślin strączkowych, pestki dyni, jaja, mięso, mleko i produkty mleczne , zbożowe), witamin C, E, B12 (jaja, drób, ryby, nabiał) i D (żółtka jaj, śledź, łosoś).

 

Po czwarte: Jak aktywność fizyczna to tylko z umiarem
Aktywność fizyczna ma dwa oblicza. Gdy staramy się o dziecko, nie powinniśmy forsować naszego organizmu. Wszelkie intensywne ćwiczenia, mogą skutecznie zaburzyć gospodarkę hormonalną a co za tym idzie doprowadzić do problemów z poczęciem.

Idealnym rozwiązaniem będzie wybór sportów, które przyczyniają się do zmniejszenia stresu, wzmacniają organizm i poprawiają krążenie.

Najlepszym wyborem będzie joga, pilates, jazda na rowerze, pływanie czy spacer :)

 

Po piąte: Poznaj datę swojej owulacji

Jest to kluczowe podczas planowania dziecka. Znając termin jajeczkowania ustalisz kiedy macie największe szanse na poczęcie.

Każda kobieta jest inna. Tak samo jest w przypadku długości cyklu. Niektóre kobiety mają cykle o idealnej, wręcz książkowej długości, 28 dni. Inne natomiast mają dłuższe cykle sięgające niemal 40 dni. Żeby ustalić najbardziej prawdopodobną datę owulacji, należy obserwować swój cykl przez minimum trzy miesiące.

Pierwszy dzień naturalnej miesiączki jest pierwszym dniem cyklu, natomiast ostatnim dniem cyklu jest dzień poprzedzający pierwszy dzień następnej menstruacji.

Owulacja występuje zwykle 14 dni przed kolejną menstruacją. Jeśli masz wątpliwości co do terminu owulacji, możesz wspomóc się testem owulacyjnym lub wybrać się na wizytę do ginekologa w celu wykonania monitoringu cyklu. Lekarz podczas wykonywania USG będzie mógł zaobserwować wzrost pęcherzyka Graafa.

 

Znając tych pięć zasad i co najważniejsze stosując się do nich, nie pozostaje wam nic innego jak… wziąć się do roboty ! ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Paulina Sosur - blogerka z pasji, freelancerka z wyboru a do tego szczęśliwa żona i kochająca mama. Na swoim blogu yakie-fayne.pl opisuje przygody swojej rodziny, porusza tematy związane z niepłodnością, opisuje swoje przygotowania do ciąży oraz motywuje kobiety do realizowania swoich marzeń.

 

  • dr bocian
  • warsztaty
Zapisz się do newslettera
 

Najczęściej czytane:

Raport na temat płodności Polaków przeczytaj >>
9 faktów i mitów na temat ciąży przeczytaj >>
Choroby przy PCOS, które mogą rozwinąć się w przyszłości przeczytaj >>
Dlaczego mężczyźni boją się lekarzy? przeczytaj >>
Polacy pokochali Baby Shower przeczytaj >>

Polecamy:

  • Alginat
  • blog zapytaj
  • blog mow
  • ANDROFERTI
  • Hexanova
  • dla niej
Zobacz podobne artykuły:

Blaski i cienie macierzyństwa

Co się zmienia po urodzeniu dziecka?

czytaj więcej >>

Nie toleruję laktacji

Karmienie piersią. Temat ten wzbudza tyle kontrowersji, tyle emocji, tyle chęci i niechęci...

czytaj więcej >>

Potęga miłości

Nie ma słów, które są w stanie opisać moc miłości jaką się czuje każdą komórką ciała do swojego dziecka.

czytaj więcej >>